معرفی گروه

 گروه ارتباط تصویری دانشگاه علم و فرهنگ

بیش از 15 سال از تأسیس گروه ارتباط تصویری و تجربه آموزشی این گروه در پرورش هنرمندان، طراحان گرافیک و پژوهشگران هنرهای بصری می‌گذرد و در این میان بسیاری از فارغ‌التحصیلان این مرکز به فضای تخصصی شغلی وارد شده و منشأ اثر بوده‌اند.
در برنامه‌ریزی آموزشی این گروه، همواره دو رویکرد اصلی، یعنی پرورش ذهن طراح برای مدیریت تبلیغات، و همچنین رشد توانایی فنی و فنآورانه دانشجویان برای رقابت در عرصه شغلی مورد توجه بوده و حفظ موازنه میان این دو رویکرد، ضامن کیفیت آموزشی گروه ارتباط تصویری بوده است.
فارغ‌التحصیلان دوره ارتباط تصویری دانشگاه علم و فرهنگ، هنرمندانی خلاق، آشنا با تکنولوژی طراحی روزآمد، دارای دانش تحلیل و مدیریت تبلیغات، و همچنین پژوهشگرانی توانا در حوزه تبلیغات و هنرهای بصری هستند.
از سال 1392 نخستین گروه دانشجویان کارشناسی ارشد ارتباط تصویری در این دانشکده پذیرفته شده‌اند. دوره کارشناسی ارشد ارتباط تصویری دانشگاه علم و فرهنگ، دوره‌ای کاملاً پژوهشی و تخصصی است که طی آن، دانشجویانی که در دوره کارشناسی با مهارت‌های فنی اولیه ارتباط تصویری آشنا شده‌اند، به مدد آشنایی با نظریه‌های ارتباطی و اجتماعی به توان تحلیلی بسیار بالاتری در تبلیغات نایل شده و با بهره‌گیری از آن خود را در طراحی در سطحی بسیار فراتر از پیش خواهند یافت. از سوی دیگر فارغ‌التحصیلان این مقطع، با بهره‌گیری از آموزش پژوهشگران مطرح حوزه نظری، آمادگی نظری بسیار بالایی برای پذیرش و ادامه تحصیل در مقطع دکتری هنر خواهند داشت.

مهم‌ترین اولویت‌های گروه ارتباط تصویری در آموزش به شرح زیر است:

• توجه به نیازهای روز بازار شغلی تبلیغات
• نگاه روزآمد به تکنولوژی در تبلیغات
• همراه ساختن پژوهش با روند آموزشی
• توجه به حوزه نظریه و قدرت تحلیل

قالب دوره و شكل نظام درسي دوره کارشناسی
طول متوسط دوره كارشناسي ارتباط تصويري 4 سال، شامل 8 نيم سال 16 هفته‌اي است. دانشجويان ملزم به گذراندن 137 واحد هستند كه شامل دروس عمومي (23 واحد)، دروس پايه (39 واحد)، دروس اصلي (30 واحد) و دروس تخصصي (41 واحد) و دروس اختياري (4 واحد) است. نحوه ارايه دروس، نظري، نظري عملي و عملي است.
تعدادی دروس تکمیلی نیز جهت توانمندسازی دانشجویان طراحی شده و در طول نیمسال‌های آموزشی به دانشجویان دوره ارائه می‌شود.

قالب دوره و شكل نظام درسي دوره کارشناسی ارشد
طول متوسط دوره كارشناسي ارشد ارتباط تصويري 2 سال، شامل 4 نيم سال 16 هفته‌اي است. دانشجويان ملزم به گذراندن 38 واحد هستند. در کنار این دروس، برای افزایش توانمندی نظری و عملی دانشجویان، تعدادی دروس تکمیلی نیز طراحی شده و در طول سه نیمسال نخست به دانشجویان دوره ارائه می‌شود.